Forum Gregorianum Strona Główna Gregorianum
forum zespołu męskiego
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kontratenorzy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gregorianum Strona Główna -> Gregorianum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nika
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:17, 02 Lut 2009    Temat postu: Kontratenorzy

W prezencie dla Józka i Sowy otwieram galerię kontratenorów:
Na pierwszy ogień:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nika
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:48, 02 Lut 2009    Temat postu:

A teraz gwiazda, czyli Andreas Scholl
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżozi




Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:31, 02 Lut 2009    Temat postu:

Scholl jet niesamowity...
szczęka opada


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nika
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:32, 03 Lut 2009    Temat postu:

jeszcze jednen sławny Pan - Gerard Lesne:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nika
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:42, 03 Lut 2009    Temat postu:

I szalony Dominique Visse z Ensemble Clement Jannequin:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nika
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:44, 03 Lut 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lech




Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:14, 03 Lut 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GWIZDEK




Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 851
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:25, 04 Lut 2009    Temat postu:

Nika napisał:
jeszcze jednen sławny Pan - Gerard Lesne:
[link widoczny dla zalogowanych]


mi troche zulu gule przypomina Tongue up (1)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nika
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:00, 25 Mar 2009    Temat postu:

fragment wywiadu Jaroussky'ego i jego notka biograficzna

My, kontratenorzy...

Jest więc Pan z jednej strony śpiewakiem z kręgu muzyki dawnej, ale z drugiej – postrzeganym jako artysta operowy. Czy to dla Pana różnica?

W teatrze operowym przyjmuje się coraz więcej muzyki barokowej. Jestem przekonany, że to nie wynik mody, ale odkrycie repertuaru, który nie był wystarczająco poznany i wykorzystywany. Jest pięć czy sześć oper Händla i trzy opery Monteverdiego, które stanowią już element ogólnego kanonu operowego – i nadal pojawiają się dzieła, które wchodzą w ten kanon. Dlatego też, jak sądzę, my, kontratenorzy, jesteśmy lepiej przyjmowani w świecie operowym. Jakieś 20 czy 30 lat temu kontratenorzy byli pewną ciekawostką, bo było ich niewielu. Obecne, trzecie lub czwarte pokolenie kontratenorów, wybiera ten profil bardzo wcześnie, w wieku 18 lub 19 lat; jest nas wielu, wielu jest profesorów szkolących te głosy, wiele produkcji operowych i wiele różnych szkół – amerykańska, angielska, niemiecka – bierzemy udział w spektaklach operowych, nagrywamy płyty, dajemy recitale. Poziom jest bardzo wysoki, a w każdym razie wzrasta poziom techniczny, pojawiają się głosy o szerokim ambitusie i z wielką siłą wokalną. Kiedy dawniej myślano o kontratenorach, myślano o głosach dość słabych, śpiewających nie całkiem poprawnie, obejmujących jedynie oktawę... Im więcej jest kontratenorów, tym bardziej ich głosy się różnicują: są alty, mezzosoprany, soprany. Miłośnicy muzyki barokowej, słuchając kontratenorów, są bardziej wymagający, bo brzmi im w uszach więcej ich głosów; wzrosła więc profesjonalizacja.

Kilka lat temu, jeszcze całkiem niedawno, byłem zdziwiony, kiedy nazwano mnie artystą operowym przy Bartoli! Czułem się jak we śnie – ale myślę, że to dobry kierunek ewolucji, bo podniesie wymagania, a jednocześnie kontratenor przestanie być „dziwnym” głosem. Jest to głos, nad którym się pracuje – jeśli ma się do tego warunki. Tak jak w przypadku sopranu czy tenoru. Dla mnie to wręcz rewolucja. Poza tym to, że jest się postrzeganym jako artysta operowy, otwiera nowy repertuar – David Daniels śpiewał bardzo dobrze pieśni Schuberta, Cencic wykonywał Rossiniego i nie musiał się przy tym wstydzić porównania z mezzosopranem.

Ja wybrałem repertuar francuski, bardziej intymne pieśni Faurégo i Debussy’ego, nad którymi pracuję i które, jak sądzę, bardziej odpowiadają mojemu głosowi; jest też muzyka współczesna i wielu kompozytorów, którzy są zainteresowani głosem kontratenora. Pojawia się coś nowego i każdy kontratenor może teraz decydować, co chce wykonywać poza muzyką barokową.


Rozchwytywany, podziwiany i wielbiony, 31-letni Francuz Philippe Jaroussky jest śpiewakiem wyjątkowym pod wieloma względami. Edukację muzyczną rozpoczął dość późno, bo mając 10 lat, od gry na skrzypcach. Głos, jako właściwy dla siebie instrument, odkrył w wieku lat 18 – od razu znajdując umiejętność śpiewania kontratenorem, wysokim, falsetowym głosem męskim, uważanym do niedawna za przynależny tylko do wyspecjalizowanego sektora muzyki barokowej, renesansowej, średniowiecznej. To właśnie Jaroussky, stylowo i ze swobodą wykonujący najbardziej karkołomne barokowe ornamenty, stał się bodaj pierwszym kontratenorem docenianym nie jako artysta jedynie z nurtu muzyki dawnej, lecz jako „śpiewak operowy” – artiste lyrique (najświeższa nagroda – „Artysta roku” wśród śpiewaków, Midem Classical Award 2009). Przed dwoma tygodniami odwiedził Kraków, by wziąć udział w koncertowym wykonaniu opery Vivaldiego „Herkules nad Termodontem” – bowiem barokowe opery i role pisane dla wielkich kastratów (jak Carestini czy Farinelli) stanowią oczywiście trzon jego repertuaru

Cały wywiad można przeczytać tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lech




Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:59, 25 Mar 2009    Temat postu:

no miejscami to pan Filipek pie...y trochę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nika
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:13, 14 Sty 2010    Temat postu:

MAX EMANUEL CENCIC

http://www.youtube.com/watch?v=tqQSetFavw8&feature=related


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nika
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:22, 14 Sty 2010    Temat postu:

PAUL ESSWOOD

http://www.youtube.com/watch?v=8JD_7RHAAC4

Paul Esswood wybitny brytyjski kontratenor i dyrygent, jeden z najwspanialszych śpiewaków naszych czasów. Studiował w londyńskim Royal College of Music. W latach 1964-1971 był świeckim wikarym w katedrze westminsterskiej.
Specjalizuje się w repertuarze dawnym. Współpracował z wieloma teatrami operowymi. Był pierwszym kontratenorem w historii, który zaśpiewał na scenie mediolańskiej La Scali. Jako wokalista, Paul Esswood wsławił się udziałem w historycznym cyklu nagrań kompozycji Monteverdiego, zrealizowanym przez Nikolausa Harnoncourta i Jean-Pierre Ponnelle'a w Operze w Zurychu, zarejestrowanym dla ogólnoświatowych stacji telewizyjnych.
Z Harnoncourtem i Gustavem Loenhardtem nagrał komplet Bachowskich kantat. Śpiewał partię Oberona w Śnie Nocy Letniej Benjamina Brittena w Operze w Kolonii oraz tytułowe partie w operach: Admeto Haendla (Festiwal Haendlowski w Karlsruhe) i Ricardo Primo (Angielski Festiwal Bachowski) w Royal Opera House Covent Garden w Londynie. Specjalnie dla Paula Esswooda powstało kilka partii operowych, m.in. tytułowa rola w Echnatonie Philipa Glassa oraz rola Śmierci w Raju utraconym Krzysztofa Pendereckiego. Paul Esswood jest profesorem interpretacji wokalnej muzyki barokowej w londyńskiej Royal Academy of Music, prowadzi też regularne kursy mistrzowskie na całym świecie. Jest honorowym członkiem Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie, w 1992 roku został uhonorowany niemiecką Nagrodą Haendla.
Artysta regularnie występuje z zespołem Pro Cantione Antiqua, którego jest jednym z założycieli oraz z zespołem The Musicke Companye, z którym nagrał płytę O Bone Jesu. Współpracuje z klawesynistką Helen Rogers i ze światowej sławy lutnistą Jürgenem Hübscherem. Wykorzystując swoje ogromne doświadczenia w dziedzinie muzyki barokowej i śpiewu barokowego, Paul Esswood rozpoczął też karierę dyrygencką. Dla Chichester Festival poprowadził: The Fairy Queen, Króla Artura, Dydonę i Eneasza Purcella. W Krakowie dyrygował zespołem Capelli Cracoviensis (The Fairy Queen Purcella, Izrael w Egipcie Haendla). Prowadził również operę Pompeo Magno Francesca Cavalliego podczas współczesnej światowej prapremiery dzieła na Varazdin Baroque Evenings Festival w Chorwacji.
W roku akademickim 2007/08 prof. Paul Esswood został profesorem wizytującym na Wydziale Wokalno - Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku.

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżozi




Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:40, 15 Sty 2010    Temat postu:

no fajnie śpiewają...
czytałem tą wiadomość o tym kursie. Bardzo fajnie byłoby brać w czymś takim udział ale jednak jak patrze na to ze strony finansowej to nie wiem czy damy radę. cena jest duża i jeszcze na dodatek bez jedzenia i bez noclegu to wyjdzie jeszcze więcej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GWIZDEK




Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 851
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:23, 16 Sty 2010    Temat postu:

Rene Jacobs

http://www.youtube.com/watch?v=yf9zOArQmEI


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gregorianum Strona Główna -> Gregorianum Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin